Tips voor het kiezen van een goed online marketing bureau
Als bedrijf is het belangrijk om bekendheid te creëren. Dit wordt gedaan door marketing. Door de opkomst van het internet komt het steeds vaker voor dat er wordt geïnvesteerd in online marketing. Online marketing is namelijk goedkoper en heeft een veel groter bereik. Wanneer je op zoek bent naar een marketing bureau, heb je erg veel keuze. Het is daarom vaak lastig om er eentje te kiezen die het beste bij je past. Het is ten eerste vaak verstandig om er eentje te kiezen die bij jou in de buurt zit. Een kleinere afstand zorgt namelijk voor meer communicatie met elkaar. Ben je bijvoorbeeld gevestigd in Den Bosch, dan zorg je ervoor dat je een marketing bureau in Den Bosch vindt.
Inzicht in de kennis van een marketing bureau
Voor een marketing bureau is het erg belangrijk dat ze beschikken over de juiste kennis. Het gaat hierbij om kennis op het gebied van SEO, SEA, social media en analytics. Kennis ontwikkelt zich ook constant verder. Het is belangrijk dat een marketing bureau meegaat met deze kennis. Er moet constant doorgeleerd worden. Om hierachter te komen, is het belangrijk om te kijken naar de informatie die een bureau vrijgeeft. Denk bijvoorbeeld aan blogs, posts op social media en webinars. Hierin kun je zien of een bureau bijblijft met de nieuwste ontwikkelingen.
Ervaring op de juiste gebieden
Het is ook belangrijk dat een bureau ervaring heeft op soortgelijke cliënten. Het is namelijk belangrijk dat marketing wordt aangepast op de branche waarin jouw bedrijf is gevestigd. Er wordt vaak niet vrijgegeven waar een marketing bureau ervaring in heeft. Het is daarom belangrijk om contact op te nemen zodat je hier meer informatie over kunt krijgen. Dit kun je doen door een afspraak te maken, maar je kunt dit ook telefonisch doen. Wees niet bang om kritische vragen te stellen.
Maak duidelijke afspraken
Als je een samenwerking aangaat, is het belangrijk om te weten wat je van elkaar kunt verwachten. Maak duidelijk wat jouw doel is met de online marketing campagne en zorg ervoor dat de marketing bureau deze doelen kan halen. Geef duidelijke targets weer die je wilt halen. Denk bijvoorbeeld aan een minimaal groeipercentage die je wilt halen op de verkopen. Houd de prestaties van een marketing bureau goed in de gaten. Kijk op Blue Dragon als je op zoek bent naar een ervaren marketing bureau.