Blogs helpen je verder
Het kan nooit genoeg herhaald worden, het integreren van een blog in je SEO-strategie is bijna essentieel geworden. Tegenwoordig zijn er veel redenen die bedrijfsleiders ertoe aanzetten een blog aan hun website toe te voegen.
Om jouw zichtbaarheid te vergroten of om je te onderscheiden van de concurrentie, is het essentieel om te communiceren over jouw bedrijf, jouw producten en/of jouw diensten. In dit artikel zullen we zien waarom de blog een favoriete tool is voor iedereen die meer verkeer wil genereren en meer leads wil genereren.
Wat is een SEO-blog?
De blog is de afkorting van een Engels samengesteld woord “Weblog”, wat “Journaal” betekent. Het wordt gebruikt om de periodieke publicatie van artikelen op een digitale drager te beschrijven.
De blog kende al snel een groot succes dankzij het innovatieve en intuïtieve karakter. Als het verstandig wordt gebruikt, kun je effectief communiceren over jouw bedrijf en jouw activiteit. Het biedt grote redactionele vrijheid en interactie met bezoekers, dankzij de mogelijkheid om commentaar te plaatsen bij elk artikel. Met de blog kun je artikelen direct publiceren of plannen voor latere publicatie.
De blog is een essentiële bondgenoot geworden van marketing- en communicatiemanagers, maar heeft nog steeds een mooie toekomst voor zich en is nu een integraal onderdeel van een effectieve SEO-strategie.
Wat is het verschil tussen een blog en een website?
Te veel bedrijven zijn tevreden met een website die hun zichtbaarheid niet genoeg optimaliseert.
Aangezien een website een verzameling bronnen is die toegankelijk is via een webadres, URL genaamd, dat het wordt gehost op een webserver en dat het de publicatie van tekstuele en multimedia-inhoud mogelijk maakt, is een blog een website.
De blog is een soort website, waarin het mogelijk is om artikelen, ook wel posts genoemd, chronologisch te publiceren.
Aanvankelijk voorbehouden aan professionele bloggers, gebruiken bedrijven het nu om over hun activiteiten te communiceren. Storytelling, nieuws publicaties, productcommunicatie… Alles is mogelijk met een blog. Uiteraard kan de blog worden geïntegreerd in handelssites en showcase sites.
Zoals je zult hebben begrepen, is de corporate blog een SEO-hefboom die niet over het hoofd mag worden gezien.
Waarom een SEO-blog maken?
Het maken van een blog heeft veel voordelen, waarvan naar mijn mening de belangrijkste zijn:
- Optimaliseer je natuurlijke verwijzing: inderdaad, via een blog kun je aan veel trefwoorden werken
- Gekwalificeerd verkeer genereren: naast het genereren van verkeer, kun je de bezoekers aantrekken die je wil targeten
- Verkeer omzetten in leads: de blog is de perfecte plek om leads te genereren, vooral door de implementatie van een Inbound Marketing-strategie
- Verhogen van de bekendheid
- Verbeteren van het merkimago: de blog, indien gekoppeld aan een goede contentstrategie, zal zijn merkimago verbeteren
- Aantrekken van nieuwe klanten
- Klantenbinding
Er zijn nog andere voordelen te noemen, het maken van een blog voor een bedrijf is eigenlijk noodzakelijk. Kijk bij Seeders.nl voor meer informatie.